"tinta dari ilham si kerdil yg mencari selautan MARDHATILLAH ini hanyalah pandangan diri saya dlm menjalani kehidupan harian...sedikit perkongsian diselitkan buat renungan bersama...penulisan ini tiada selain dari hanya..thalaban liridha ar rahman(mencari keredhaanNya) dan shirahan liqulubil ikhwan (menyenangkan hati sahabat2).."

..mg ALLAH mengampuniku dgn setiap pembacaan,ampuni keluargaku,ampuni muslimin muslimat keseluruhannya..

Thursday, March 4, 2010

kebersamaan dalam perjuangan 2


Rupanya ada misi yg harus kupenuhi..ALLAH takdirkan masa yg lebih untuk tinggal di Manipal..
menyambung urusan mereka yang telah pergi kembali ke tanah air..

Berat sama dipikul,ringan sama dijinjing..

Kecil hati,guris hati kulalui...maaf ku menulis di sini..siapa tidak terasa hati ketika benar-benar diri tidak merasa upaya memikul amanah berada dalam organisasi,tiada rakan yang tampil sedia jadi pengganti..
kutinggalkan jejak kenangan itu dgn hati yang berat dan pedih..di mana sang sahabat ketika diri memerlukan..
sebaik saja bebas ku menapak keluar dgn tohmah segala...rupanya mereka mampu utk akur memberi khidmat..

ALLAH...pedih..
namun kusambut kepedihan ini dgn istighfar...ku ucapkan sokongan atas kesediaan mereka memberi khidmat..biarlah perasaan lalu...
ingat..ini hanya mahu bercerita..tidak tersimpan kecil hati atau luka lama..

melangkah demi langkah...rupanya ada yg mengekori dlm jejak yang kutinggalkan..
syukur amat ya ALLAH..menyulam benang-benang persaudaraan dengan adik-adik 22 rupanya semangat baru dan pembantu baru dalam perjuangan..kesetiaan mereka belum pernah kurasakan..
Eh...sahabat yang lain!aku tak pernah melupakan kalian...nurani,maisarah,eena,izzah dan seangkatan...
cuma mahu berkongsi manis yg dilalui bersama prebet2 muda 22,23,24...25..26 insyaALLAH menyusul...tak lupa sokongan doa dari mangalore dan davangere!

maisarah hanim...ku kenal sejak awal dia melangkah ke Kolej Teknologi Timur..
mudah bergaul dengan siapa sahaja..amanah dalam urusan..
bijak..pandai..tp bukan bijak seorang diri..kawan-kawan cuba dipastikannya tidak keciciran..
sama juga khuzaimah@kuja..hatinya mudah tersentuh tapi kuat!
rupanya dia kenalan adikku di Faris Petra..
dan yang lain-lain..mariam,horiah,nida,tikah,dila,wan,murni,izah...

tak lama selepas ALLAH izinkan aku menyertai batch 22, seorang teman mempelawa bekerja bersama dalam Malaysian Student Association...katanya,pelajar muslim berkurangan dalam organisasi-organisasi yang mentadbir...
ku fikir berkali-kali sebelum menerima..andai sudah sampai kepada fardhu ain, maka aku perlu masuk gelanggang!

rupanya banyak masalah...sosial...dan sebagainya...
selepas election, dipertanggungjawabkan memikul posisi kebajikan (alasannya aku sudah biasa selok belok hospital...haih..rasa kena perli pun ada)..
ku terima..mungkin pengalaman lalu boleh membantu..sikit pun jadilah..
seronok jg...jika dulu, aku diziarahi...sekarang giliran aku menziarahi...
dalam seminggu..sibuk dengan meeting dan ziarah student..sampai kena perli pun dengan adik(ainun jariah-housemate).."kak naufa ni macam YB...asyik tgk rakyat je...diri sendiri kena la ada masa juga"..
mampu tersenyum..dalam hati.."nak buat mcmana dik oi..sendiri dah terima amanah..nak bagi kat org lain..haih..teringat pengalaman lalu"

tak pernah gagal untuk hadiri mesyuarat sekiranya tiada hal yang mudharat..itu prinsipku..
ha la...dh terima amanah...takmo dtg meeting...boleh kira salah laku/tak tunaikan amanah...BERAT nih!

rupanya byk masalah...

nanti bersambung lagi..insyaALLAH..




..people dont care how much we know untill they know how much we care..
_ISLAM MILIK BERSAMA_

3 pesanan:

nur rakhawah on Mar 4, 2010, 7:51:00 PM said...

setia menunggu smbungan

naufa, jaga diri ye!
ingat pesanan td!

yaNi on Mar 7, 2010, 11:04:00 AM said...

Saya pun tak sabar menunggu YB balik malaya :)

imanulhassan on Mar 8, 2010, 11:54:00 AM said...

yeah, brothers and sisters in davangere fully support kak naufa!!

"Jika Allah menolong kamu, maka tak adalah orang yang dapat mengalahkan kamu" [ali Imran, 3:160]

 

Ilham Al Adwa' Copyright © 2008 Black Brown Pop Template by Ipiet's Blogger Template