"tinta dari ilham si kerdil yg mencari selautan MARDHATILLAH ini hanyalah pandangan diri saya dlm menjalani kehidupan harian...sedikit perkongsian diselitkan buat renungan bersama...penulisan ini tiada selain dari hanya..thalaban liridha ar rahman(mencari keredhaanNya) dan shirahan liqulubil ikhwan (menyenangkan hati sahabat2).."

..mg ALLAH mengampuniku dgn setiap pembacaan,ampuni keluargaku,ampuni muslimin muslimat keseluruhannya..

Sunday, January 11, 2009

Gaza sedang menyampaikan mesej...apa lagi??


klik link di bawah untuk lihat gambar2 penduduk Gaza yg cedera dan terbunuh...if siapa yg tak tahan ngeri,jgn tgk dulu...moga gambar2 ini menyedarkan kita semua untuk bertindak...perjuangan ini bukan milik Hamas dan palestinian semata..kita juga dipersoalkan nnti.. http://portail.islamboutique.fr/gaza2008/


Apa yg kulihat dari Gaza massacre yg berpanjangan..

  • 1.ALLAH mahu tunjukkan pada kita orang munafiq yang menjadi tali barut musuhNya

  • 2.ALLAH mahu kita bersatu dalam tindakan..masing ada peranan yg harus ditunaikan..bukan semata kita berperang bersama mereka..contoh sbg doktor@bakal doktor,kita diperlukan utk menjadi sokongan dalam peperangan..

  • 3.Jelas pada kita pemimpin 2 yang hanya bijak berpidato dan berucap tapi tewan dalam tindakan.

  • 4.Product yang kita perlu boikot ada antaranya keperluan kita tapi lihat hakikatnya Ummat Islam juga pernah keluarkan product yang berkualiti seperti Rufaqa' dan sebagainya tetapi pemerintah negara Islam sendiri menghancurkan ekonomi Islam sedangkan ekonomi yahudi dan kafir laknatullah amerika dibiarkan bermaharajalela tanpa halangan sedikit pun..

  • 5.Pemimpin negara Islam tak berani bersuara untuk boikot barangan Israel melainkan segelintir..tahniah che Det!

  • 6.Doa dan Qunut Nazilah kita masih lemah dan lesu...kadang Imam sendiri tidak menghayati dan memahami apa yang didoakan..apa lagi untuk makmum menangisi..majlis hanya tinggal upacara..

Wahai Ummat Islam semua...ALLAH sedang berinteraksi dengan kita!..
peranan anda??

tiap manusia yang anda jumpa seharian,adakah anda pernah berbicara dgn mereka tentang krisis di Gaza??

jika pernah...tahniah dan teruskan usaha anda!


Allah menjanjikan orang-orang yang beriman dan beramal soleh dari kalangan kamu (wahai umat Muhammad) bahawa Dia akan menjadikan mereka khalifah-khalifah yang memegang kuasa pemerintahan di bumi, sebagaimana Dia telah menjadikan orang-orang yang sebelum mereka: Khalifah-khalifah yang berkuasa dan Dia akan menguatkan dan mengembangkan agama mereka (agama Islam) yang telah diredhaiNya untuk mereka; dan Dia juga akan menggantikan bagi mereka keamanan setelah mereka mengalami ketakutan (dari ancaman musuh). Mereka terus beribadat kepadaKu dengan tidak mempersekutukan sesuatu yang lain denganKu dan (ingatlah) sesiapa yang kufur ingkar sesudah itu, maka mereka itulah orang-orang yang derhaka. (55)

Dan dirikanlah kamu akan sembahyang serta berilah zakat dan taatlah kamu kepada Rasul Allah; supaya kamu beroleh rahmat. (56)

Janganlah engkau menyangka orang-orang kafir itu akan dapat melemahkan kekuasaan Allah (daripada menimpakan azab kepada mereka) di dunia, sedang tempat kembali mereka ialah Neraka dan sesungguhnya Neraka itu adalah seburuk-buruk tempat kembali. (57)


(surah An Nur:55-57)

We are all aware of the current events, I ask you, please raise your hands to your Lord, make sincere du'a for them from your heart, and for the whole Ummah, to keep our hearts steadfast upon Islam....

“Ya Allah sesungguhnya kami memohon pertolongan dariMU dan kami beriman denganMu, dan kami bertawakkal kepada Mu, dan kami memuja Mu dengan kebaikan dan kami tidak mengkufuriMU, Ya Allah hanya engkau yang kami sembah dan kepada Mu kami menunaikan solat dan bersujud, kepadaMu kami menuju, dan kami menyegerakan langkah, kami mengharapkan rahmatMu dan kami takutkan azabMu, sesungguhnya azabMu sangat pedih akan dikenakan kepada orang-orang yang kafir, Ya Allah azablah orang-orag kafir Ahli kitab yang menghalangi dari jalanMU. Bantulah kami menghadapi mereka

Ya Allah muliakanlah Islam dan kaum muslimin, dan hinakanlah kesyirikan dan kaum musyrik, Ya Allah hancurkan musuh-musuhMu yang merupakan musuh-musuh agama (Islam), Ya Allah binasakanlah kekufuran, toghout dan orang-orang yang zalim, Wahai tuhan sekelian alam. Ya Allah kami serahkan leher-leher musuh kami (kepadaMu) dan kami berlindung denganMu daripada kejahatan-kejahatan mereka. Ya Allah cerai-beraikan himpunan mereka, pecah-belahkan kesatuan mereka, selerakkanlah kalimah mereka, dan goncangkan kedudukan mereka, Wahai tuhan yang maha gagah, wahai tuhan yang maha keras, wahai tuhan yang maha membalas, Ya Allah, Ya Allah, Ya Allah,

Ya Allah, wahai tuhan, yang menurunkan al-Kitab, wahai tuhan yang menjalankan awan, wahai tuhan yang mengalahkan tentera al-Ahzab, kalahkanlah mereka (orang-orang kuffar) dan

Ya Allah, selamatkanlah kaum muslimin di Palestin, Ya Allah selamatkanlah kaum muslimin di semua tempat, Ya Allah selamatkanlah kaum-kaum yang lemah dari kalangan orang-orang yang beriman, Ya Allah hancurkan Amerika dan sekutu-sekutunya, Ya Allah hancurkan Yahudi dan sekutu-sekutunya.

Ya Allah bantulah saudara-saudara kami para pejuang di jalanMu, yang ditindas kerana agama yang mereka anuti di semua tempat. Ya Allah bantulah saudara-saudara kami di Palestin, Ya Allah bantulah mereka, Ya Allah bantulah mereka berdepan dengan musuhMu dan musuh mereka, Ya Allah satukanlah kalimah mereka, dan saf-saf mereka, wahai tuhan sekelian alam, Wahai tuhan kami sesungguhnya kami telah menzalimi diri kami sendiri, jika Engkau tidak mengampunkan kami dan mengasihani kami, sudah pasti kami akan tergolong dari kalangan orang-orang yang rugi.”

Amin Ya Rab
Amin Ya 'Azhim


..people dont care how much we know untill they know how much we care..
_ISLAM MILIK BERSAMA_

1 pesanan:

izzah on Jan 11, 2009, 3:00:00 PM said...

ameen.ameen.ameen ya Allahu sami'u duaa.

 

Ilham Al Adwa' Copyright © 2008 Black Brown Pop Template by Ipiet's Blogger Template