"tinta dari ilham si kerdil yg mencari selautan MARDHATILLAH ini hanyalah pandangan diri saya dlm menjalani kehidupan harian...sedikit perkongsian diselitkan buat renungan bersama...penulisan ini tiada selain dari hanya..thalaban liridha ar rahman(mencari keredhaanNya) dan shirahan liqulubil ikhwan (menyenangkan hati sahabat2).."

..mg ALLAH mengampuniku dgn setiap pembacaan,ampuni keluargaku,ampuni muslimin muslimat keseluruhannya..

Thursday, September 11, 2008

aku belum puas...


Aku belum puas merasa setiap jenis makanan..
Aku belum puas main game yg aku suka
Aku belum puas tidur nk 'cover' time berjaga malam..
Aku belum puas sakiti dia..
Aku belum puas membeli belah..
Aku belum puas gossiping dgn kwn2..
Aku belum puas lepak bersama kwn2..
Aku belum puas tengok wayang..
Aku belum puas dengar lagu hits tu!
Aku belum puas gayut di telefon..
Aku belum puas dengan apa yg aku ada..
Aku belum puas dating..
a
ku belum puas bercinta..

Aku belum puassssssssssssss!!

begitulah manusia...
begitulah kita...
betul tak?!
kita tak pernah puas mahu merasai tiap2 apa yg di dunia ini..
apa lagi bila perkara tersebut berbentuk al wahnu..hiburan..
konon menyenangkan..tetapi hakikatnya melalaikan..
tak pernah puas...kurang beristigfar dgn hati yg tulus..jarang sekali bersyukur dgn hati yg ikhlas..

seharusnya kita berpuasa...berpuasa dari segala kelalaian,keinginan yg tidak pernah henti2..
syukur kita dikurniakan Ramadhan..'sekolah' yg mengajar kita untuk melatih diri bersyukur..melatih diri mendidik nafsu..
adakah kita sudah cukup puas dgn ibadah puasa yg dilalui?
adakah cukup dgn sekadar berpuasa?
adakah 'sekolah' Ramadhan ini banar2 dpt mendidik kita menjadi muslim yang mukmin..
masih belum terlambat untuk kita perbaikinya..
usah sibuk untuk berasa puas memilih juadah berbuka puasa di 'bazar' ramadhan..
usah sibuk untuk berasa puas dgn drama bersiri yg terhidang di 'kotak hitam' itu..
usah sibuk dgn lagu2 yg enak di telinga namun 'gelap' buat hati..
usah sibuk mencari kepuasan lena yang panjang sehingga 'sekolah' ini tamat begitu sahaja..
sia2 lah diri bila hanya yg dicari adalah untuk merasa puas...kerana manusia tidak pernah puas dgn dunia...
carilah kepuasan dgn ibadah dan pengabdian pada ALLAH..kerana hatimu akan tenang dan berasa puas...malahan ALLAH tidak pernah puas(jemu) dgn ibadah hamba2nya apatah lagi di bulan yg penuh kemuliaan,rahmat dan maghfirah..

ayuh berpuasa dari kemahuan untuk merasa puas dgn segala kelalaian...
manfaatkan ramadhan untuk dunia dan akhirat!..
Ya ALLAH,tiada yg kami pohon dlm hidup ini selain redhaMu..
Ampunilah dosa2 kami yg kecik dan besar...
Lindungilah kami dari sebarang bentuk kekufuran...
Tetapkan kami dalam ni'mat Iman dan Islam hingga akhirnya..
jadikanlah kami muslim yg lebih baik dan sampaikanlah kami kpd tingkatan orang2 mukmin yg bertaqwa..
Amin Ya Rab..Ya mujeebassa'ileen..



..people dont care how much we know untill they know how much we care..
_ISLAM MILIK BERSAMA_

0 pesanan:

 

Ilham Al Adwa' Copyright © 2008 Black Brown Pop Template by Ipiet's Blogger Template