"tinta dari ilham si kerdil yg mencari selautan MARDHATILLAH ini hanyalah pandangan diri saya dlm menjalani kehidupan harian...sedikit perkongsian diselitkan buat renungan bersama...penulisan ini tiada selain dari hanya..thalaban liridha ar rahman(mencari keredhaanNya) dan shirahan liqulubil ikhwan (menyenangkan hati sahabat2).."

..mg ALLAH mengampuniku dgn setiap pembacaan,ampuni keluargaku,ampuni muslimin muslimat keseluruhannya..

Wednesday, December 31, 2008

Penutup tirai 2008 yg kejam dan sadis!!


(kepala terroris-Ehud Olmert) (Israel Minister of Foreign Affairs Tzipi Livni)

Sekutu terorrist bersama Israeli Minister of Defense Ehud Barak



US firmly behind Israel over Gaza attacks - (Obama pun takleh harap!!)


Gaza on 27 December 2008


Gaza on 28 December 2008


Gaza on 29 December 2008


Gaza on 30 December 2008


...WHAT ISRAEL FOREIGN MINISTER SAID??


Ehud Olmert..."no immediate end to the operation should be expect"
Ehud Barak..."bombing campaigns in Gaza will intensify"


Do Arab's Leaders do anything???

2008 berakhir dgn tragedi sadis...do we care enough??

Ya Allah, Yang memiliki segala Keagungan dan Kebesaran. Ya Allah, Yang maha Berkuasa, Yang Maha Agung, Yang Maha Besar, Yang Maha Tinggi. Kami memohon Keagungan dan Kekuasaan-Mu. Ya Allah, berilah kemenangan kepada tentera-tentera Islam di Palestin dalam peperangan dengan musuh MU yahudi laknatullah. Dan berilah kemenangan kepada seluruh mujahiddin yang berjuang pada jalan-Mu Ya Allah, tetaplah iman di sebelah mereka dan bersama-sama mereka. Anugerahkanlah kejayaan dan perkukuhkanlah kedudukan mereka. Ya Allah, satukan wawasan mereka, tetapkanlahlah sasaran senjata mereka dan teguhkanlah kata-kata mereka. Ya Allah cekalkanlah hati-hati mereka. Ya Allah uruskanlah dan musnahkanlah musuh mereka.

Ya Allah, usirkanlah perhimpunan mereka, hancurkanlah integriti mereka, lemahkanlah kekuatan mereka dan tanamkanlah ketakutan ke dalam hati mereka. Ya Allah nasib kami ditangan-Mu dan urusan kami akan dikembalikan kepada-Mu dan keadaan kami tidak terlindung dari pengetahuan Mu. Kepada-Mu kami serahkan kesengsaraan kami dan kepada-Mu kami mengadu dan hanya kepada-Mu sahajalah kami mengadu tentang kekejaman mereka yang menindas Dan kekejaman "Faajirin", Hanya kepada-Mu Ya Allah kami mengadu tentang kekejaman Israel yahudi oleh itu musnahkan lah yahudi israel itu Ya Allah... musnahkan lah yahudi israel itu Ya Allah... musnahkan lah yahudi israel itu Ya Allah...

Ya Allah mereka membunuh hamba-hamba Mu Dan mereka menghina agama-Mu Ya Allah, Ya Allah Kirimkan kekuasaan Mu menentang mereka, Ya Allah hantarkan kepada mereka ribut kaum Aad dan tangisan kaum Thamud Dan taufan kaum Nuh, Ya Allah Hantarkan kepada mereka sesuatu yang diturunkan dari langit Dan dari apa yang keluar dari bumi, Ya Allah Engkau pecah-belahkan negara mereka, Ya Allah Jadikanlah negara mereka berpecahbelah dan pisahkanlah mereka, Ya Allah Yang Maha Hidup dan Maha Berkuasa Engkau tundukkanlah mereka di bawah genggaman hamba-hamba Mu.

Ya Allah berilah ketabahan kepada hamba-hamba Mu di Palestin dalam menghadapi dugaan berat ini. Ya Allah Berilah kemenangan kepada tentera-tentera Mu di Palestin, Ya Allah Berilah kemenangan kepada tentera-tentera Mu di Palestin, Ya Allah Berilah kemenangan kepada tentera-tentera Mu di Palestin.

Amin Ya Rabbal 'alamin!

..people dont care how much we know untill they know how much we care..
_ISLAM MILIK BERSAMA_

7 pesanan:

rAtu saLju™ on Dec 31, 2008, 8:41:00 PM said...

naufa sayam.....selamat taun baru hijrah..moga pengorbanan kali ini di Redha Allah...

sayang kamu...

rindu kamu juga...

jadi doktor yg baek k....

alonq_exe on Jan 1, 2009, 1:29:00 AM said...

Amiin! Amiin ya Rabbal 'Alamin!

ShahRezaL on Jan 1, 2009, 2:11:00 AM said...

amin..
kak hmm tibe2 rase sgt risau ttg islam.. umat2 islam kt palestin sane..
b4 dis mcm tak amik tau pun.. as in bz dgn idup kite je.. studi je.. tp ade yg kat luar sane idup ketakutan kite tak jenguk pun.. so mekaseh kuar kn hal nie.. hehe..

selamat tahun baru hijrah!!~ salam..

pai_ilham al-adwa' on Jan 1, 2009, 2:22:00 AM said...

@kak Ina..syg akak jugeee..insyaALLAH,pasti usaha jd doktor muslim yg berjaya!amin..

@Qamarus..amin ya Rab..jom pakat doa sama2..hanya itu termampu buat masa ni..

@adik Shah..alhamdulillah jika ada terdetik peduli..ayuh kita peduli..ini tentang agama kita..harus peduli...doakan bersama buat mereka..mereka ada hak atas kita.."Ya Allah nasib kami ditangan-Mu dan urusan kami akan dikembalikan kepada-Mu dan keadaan kami tidak terlindung dari pengetahuan Mu."

Salam tahun baru juga!All the best bro!

Anonymous said...

salam perubahan, salam tahun baru

pai_ilham al-adwa' on Jan 2, 2009, 2:50:00 AM said...

Salam Hijrah juga..slm tahun baru..

fizi on Jan 2, 2009, 2:41:00 PM said...

Baguslah, teruskan buat pendedahan macam ini. Memang sekarang kita kena selalu ingatkan saudara kita yang teraniaya di Palestin dan di tempat-tempat lain.

Macam ada tabung duit untuk rakyat Palestin, harap semua dapat sumbangkan something. Dan harapkan orang yang kelola that sumbangan dapat pastikan agar duit itu sampai kepada saudara kita di sana.

Untuk pembacaan dan perkongsian tentang saudara kita di Palestin, klik http://www.sahab.net/home/index.php?threads_id=152
(Fatwa Lajnah Da'imah `Arab Sa`udi tentang hal Palestin)

Moga Allah berikan kita kemenangan!

 

Ilham Al Adwa' Copyright © 2008 Black Brown Pop Template by Ipiet's Blogger Template